Gamescom 2013: Games, Gamers en Gamegear
Gamescom is een ongekend fenomeen. De grootste gaming beurs ter wereld trok dit jaar maar liefst 340.000 bezoekers uit tientallen landen naar Keulen.
Voor het YouTube kanaal van Cooler Master produceerden we er diverse clips die zeer actueel gepubliceerd werden. Op minder dan 2 vierkante meter in de opslagruimte in de stand monteerden en uploadden we de filmpjes. Het waren lange, intensieve maar ook zeer enerverende dagen.
De video’s zijn bedoeld om de socialmedia kanalen van Cooler Master, Twitter en Facebook, te voeden.
Het Taiwanese Cooler Master begon ooit met PC behuizingen, koelers en voedingen maar heeft inmiddels ook een brede gamegear productlijn met keyboards, muizen en headsets. Het CM Storm E-Sports team doet het goed bij internationale tournaments.
Voor bovenstaande video maakten we gebruik van autocue op de camera. Voormalig playmate en CM Storm boothbabe Bernadette Kaspar vraagt bezoekers om het tekstje voor te lezen. Dat leverde hilarische situaties op. Goed voor de brand awareness van Cooler Master.
De game wereld trekt ook veel mensen die het geweldig vinden in de huid van hun favoriete game of fantasy karakter te kruipen. Sommige modellen zijn ingehuurd door exposanten maar de grootste groep zijn particliere cosplay liefhebbers die zich graag op foto laten zetten.
Gamescom heeft een schat aan bruikbaar materiaal opgeleverd. De komende maanden wordt deze content stapsgewijs gepubliceerd.